הכנסת אורחים אברהם אבינו / פילוֹקְסֵנְיָה והנזיר אִירִינָרְכוֹס מכפר נחום: הזדמנות ... / לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד.. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. רואים בו את היסוד של יהודי. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה.
גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. לכן הוא מבקש אל נא תעבור מעל עבדך, ולאחר. אמר רב יהודה אמר רב:
זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. בשאלה א אפשר להעסיק אף ילדים הלומדים פרשה זו לראשונה. שלושת המלאכים בבית אברהם אבינו הוא סיפור מקראי שמופיע בפרשת וירא. להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. משם עלה אברם לנגב, רכוש רב היה לאברם והרבה צאן ובקר חמורים וגמלים, גם לאחיינו לוט היה צאן רב, בקר וגמלים, אלא שבעוד רועי אברם אבינו הושפעו מאדונם ולא הניחו לצאן לרעות בשדות זרים, הרי. בקטע הזה מתייחסים לביטוי גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה ברצינות. הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5:
להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי.
אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, לאביו תרח מצאצאי שם בן נח, ולאמו אמתלאי בת כרנבו. בפסוקים הראשונים של פרשתנו עסקנו גם בגליונות תשה ותשטז. בהמשך האנשים ממשיכים לסדום על מנת להציל משם את לוט. ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. הכנסת אורחים וההטבה לבריות היו אצל אברהם חלק בלתי נפרד מהוויתו ומציאותו, הם אלו שנתנו חיים ומלאו את כל שאיפותיו בעבודת ה' ודרך האורחים הוא הפיץ את שמו של הקבה בעולמו. סיפורים על הכנסת אורחים בניחוח של סיפורי חסידים. התחילו הקמות אוהלי הכנסת האורחים במירון. מעבר ליצחק וישמעאל, לאברהם היו עוד ששה בנים מהאישה אותה נשא לאחר מות שרה, קטורה: 'גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה • ביאור חובת וזכות עניין הכנסת אורחים • מאמר לשולחן שבת. לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: מילה או הכנסת אורחים, חמאה וחלב ובן הבקר, יהרגו רק אברהם או גם לוט, אינו יכול לזרז הגמר רק ההתחלה, ותן טל ומטר לברכה. אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב.
זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים. רק על מצות הכנסת אורחים אנו מוצאים פירוט של התורה נראה, שיש סיבה נוספת לכך שהתורה מפרטת את מעשיו של אברהם אבינו בהכנסת אורחים, על פי הגמרא (בבא מציעא פו עב):
אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. זכותו של אברהם אבינו לסייעו לרפאות את החולה בזכות אבן טובה זו של מצוות הכנסת אורחים. אבל כשאתה בא למנוע ממנו מצווה, דווקא אז הוא מתחזק במצווה. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים. יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי. בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא).
זכותו של אברהם אבינו לסייעו לרפאות את החולה בזכות אבן טובה זו של מצוות הכנסת אורחים.
לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: אם לא היית רוצה למנוע ממנו את המצווה של הכנסת אורחים, הוא לא היה רץ לעשות אותה. לאחר שהוא ובני ביתו עברו ברית מילה, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו, וכפי שמביא רשי את המדרש: ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד. הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א'. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. משם עלה אברם לנגב, רכוש רב היה לאברם והרבה צאן ובקר חמורים וגמלים, גם לאחיינו לוט היה צאן רב, בקר וגמלים, אלא שבעוד רועי אברם אבינו הושפעו מאדונם ולא הניחו לצאן לרעות בשדות זרים, הרי. הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים. יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים.
בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. רק על מצות הכנסת אורחים אנו מוצאים פירוט של התורה נראה, שיש סיבה נוספת לכך שהתורה מפרטת את מעשיו של אברהם אבינו בהכנסת אורחים, על פי הגמרא (בבא מציעא פו עב): אבל כשאתה בא למנוע ממנו מצווה, דווקא אז הוא מתחזק במצווה.
להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: בפסוקים הראשונים של פרשתנו עסקנו גם בגליונות תשה ותשטז. התחילו הקמות אוהלי הכנסת האורחים במירון. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת בפני השכינה.
בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו.
זכותו של אברהם אבינו לסייעו לרפאות את החולה בזכות אבן טובה זו של מצוות הכנסת אורחים. רואים בו את היסוד של יהודי. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים. פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. בפסוקים הראשונים של פרשתנו עסקנו גם בגליונות תשה ותשטז. ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד: אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5: ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים. בשאלה א אפשר להעסיק אף ילדים הלומדים פרשה זו לראשונה.
הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: הכנסת. להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי.
0 Komentar